dijous, 10 d’abril del 2008

ANÀLISI DEL LLENGUATGE AUDIOVISUAL I LES NOVES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I LA COMUNICACIÓ EN EL CURRÍCULUM D'EDUCACIÓ INFANTIL.

REAL DECRETO 1630/2006, de 29 de diciembre por el que se establecen las enseñanzas mínimas del segundo ciclo de Educación Infantil
Aquest Decret fa referència a l'educació infantil, la qual constituix una etapa educativa que s'ordena en dos cicles i té caràcter voluntari.
Està compost per objectius que es volen aconseguir, fins, àrees, continguts educatius i currículo, evauació... Però com que d'aquest sols ens interessa saber en aquesta entrada és allò relacionat amb el llenguatge audiovisual i les noves tecnologies, doncs vaga a centrar-me únicament en aquells aspectes que hi ha al Decret relacionat amb això.
Tot allò que he trobat està dins l'apartat de: lenguajes: comunicación y represenatción
ens explica, entre altres coses, que esta area pretén millorar les relacions dels nens amb el medi. Els nens mitjançant el treball amb la comunicació desenvolupen les seues capacitats relacionades amb la recepció, interpretació i contribuix, per tant, a millorar la comprensió sobre el món.
Ens diu també que el llenguatge audiovisual i les tecnologies de la informació han d'estar presents en la vida de l'aula, en els nens que formen part d'ella, açò requerix la utilització i comprensió d'aquestos. (tal i com ens dien al llibre de les TIC en l'educació infantil).
Més endavant, ja trobem un bloc d'estinat a explicar aquelles coses que cal fer per treballar el llenguatge audiovisual i les tecnologies de la informació.
  • Ha d'haver a l'etapa d'infantil una iniciació mitjançant la utilització d'ordinadors, càmares, reproductors de sons i imatges... és a dir, cal incorporar a l'aula aquests aparells per a que els nens vagen interiorotzant-se dins de les possibilitats que aquestos oferixen. Això suposa adaptar una mica el treball de la classe, és a dir, dedicar-li un temps a aquest treball, per tal d'aconseguir aquesta iniciació .
  • Apropar-se a produccions audiovisuals com pel·lícules, dibuixos animats i videojocs. Pense que açò abans de començar el seg cicle ja té relació amb els dibuixos animats...
  • Que distingisquen sempre aquelles coses reals y aquelles representacions audiovisuals.
  • Per últim, que s'adonen de la importància que tenen els mitjans audiovisuals, a mesura que vagen utilitzant-los i comprenent-los, se li donarà més importància.

Les TIC estan incluides com un resurs més per a l'aula d'infantil, com està l'educació artística... Es poden treballar desde totes les arees d'educació infantil, encara que més sobre la de comunicació, per tant és necessari que estiga present sempre com la resta de coses que es treballen i dependrà també de l'actuació del mestre.

Crec que no hi ha que tindre-li por perquè és igual com altres coses que es treballen en infantil, s'ha de treballar en totes les aules i esforçar-se per aconseguir aaquell material que faja falta perquè hui en dia és molt important i en un futur encara ho serà més.